02 Julie 2013

My "regte" werk

Ek het op 'n plaas grootgeword, so die liefde vir die natuur was nog altyd daar.  Dit is ook waarom daar so 'n groot aantrekking na sporte soos bergfiets, draf en driekamp is.  Die beroep wat ek as my "regte" werk beskou, is 'n landbouchemiese verteenwoordiger.  In die ou dae het die mense na ons verwys as "gifsmouse"!  Ons werk met die natuur en ons kantoor is buite.  Ons het in meeste gevalle 'n baie alleen werk - op jou eie in die lande.  Ek kan my werk en my oefenprogram lekker kombineer deur my laaste kliënt van die dag se kampe met my fiets te besoek.  So kry ek die ure in die saal en ek kry die "regte" werk gedoen!


Hierdie boonste foto is 'n algemene gesig in ons beroep.  Die natuur op sy mooiste.  Hierdie foto is naby Riebeek-Wes geneem met verlede week se reën net na die laaste bui van die dag.  Ek het hierdie lande met my bergfiets deurgery toe ek die pragtige verskynsel sien!


Die volgende dag het ek hierdie foto van die berge by Hermon geneem tydens land besoeke.


Mooi uitsig van Kasteelberg in die verte.

Wat behels my werk, behalwe om die pragtige natuur te sien en foto's daarvan te neem?  Ons besoek ons kliënte en verskaf konsultasie aan hulle vir peste en plae.  My werk is om te verseker dat die produsent die beste moontlike opbrengs (kwaliteit en kwantiteit) lewer.  Ons kyk na swamme, insekte en onkruide wat 'n bedreiging vir die oes kan wees en gee ook aanbevelings vir blaarvoeding om die gewas te "boost".  Alle gewasse wat ons bedien (grane, druiwe, vrugte en groente) word op 'n gereelde basis deurgegaan en aanbevelings word gegee aan produsent om te spuit.  Ons is huidiglik in die middel van die graanseisoen in die Wes-Kaap.  Gewasse wat nou bestuur word is koring, hawer, korog, canola, medics en lupiene.  Voedsel vir die mensdom is van kardinale belang, aangesien die bewerkbare grond nie meer word nie, maar die populasie van die aarde wel.  Ons moet die grootste moontlike oes afhaal op die grond tot ons beskikking.




Lande word met vierwiel motorfiets deurgery om te kyk na moontlike probleme.  Elke land word individueel hanteer en kry sy eie aanbeveling vir die moontlike bedreigings.  Daar word 'n fyn lyn getrek tussen 'n plaag / probleem wat ekonomiese skade kan veroorsaak versus een wat slegs kosmeties is.


Bogenoemde foto is 'n medic land wat vir Raaigras behandel is.  Raaigras is die grootste onkruid probleem op die stadium in die Wes-Kaap.  Dit is 'n baie agressiewe plaag wat grane kan "doodgroei".  Die bruin hierbo is die grasse wat besig is om te vrek en die groen is die medics wat aanhou groei.  Kasteelberg is in die agtergrond.

Meeste van my en Hildegarde se borge is verskaffers van Nexus, maw, ons koop produkte by hulle wat ons dan weer aan die produsent verkoop om sy probleem aan te spreek.  Die verskillende borge handel onder andere in die volgende:

AgChem - Blaarvoedings, Oro Agri - Benatters saam met mengsels, Cosmocel - Blaarvoedings (Gespesialiseerde bemesting), Insect Science - Lokvalle en paringsontwrigting, Dow AgroScience - Swam, Insek en Onkruid middels en Sun Lab - Blaarvoedings.  Hierdie organisasies spandeer duisende rande jaarliks in navorsing en ontwikkeling om beter en innoverende oplossings vir ons as agente na die tafel te bring.

Ons is voorwaar bevoorreg om in so 'n pragtige omgewing en met sulke goeie ondersteuning ons dagtaak te kan verrig.  Ons is 3 vennote in die besigheid (Jaco, Stephan Venter en Eric Venter).  Ons twee admin dames (Anja Westenraad en Anke Steyn) is die rugsteun van die besigheid wat sorg dat daar altyd voorraad is en fakture die regte eindbestemming bereik!  Hierdie klomp is dan ook my klankbord wat daagliks oor my eie wedervaringe moet hoor en help met raad en wysheid.  Dankie vir alles julle!

Wat die oefen betref - ek ry gemiddeld so 9 ure per week fiets en Hildegarde is voluit op haar verskillende programme.  Die winter het ons darem tot dusver nie te veel gekortwiek nie - ons eet net meer!

Groete tot volgende keer,
Jaco G

1 opmerking:

  1. Baie mooi foto's Jaco en lekker leesstof! Sterkte met die voorbereiding.

    AntwoordVee uit