08 Junie 2013

Gesonde leefstyl

Om te verduidelik hoe ons leefstyl nou is, sal nie regverdig wees as ek nie by die begin kan begin nie.  In die eerste blog het ek julle vertel van hoeveel ek geweeg het (94 kg) en dat die aanvanklike plan was om 'n gesonde leefstyl (soos Hildegarde s'n) te kan handhaaf om 'n voorbeeld vir die twee kinders te wees.

Ek en Hildegarde het net na ons troue in 2006 vir ons bergfietse gekoop en in hele paar wedrenne deelgeneem vir die volgende 18 maande.  Glad nie op dieselfde vlak as nou nie, maar steeds aktief gewees en lekker geoefen.  Ons was kinderloos en ons tyd het aan onsself behoort.  Hildegarde het swanger geraak met Hilge en dit was die einde van fietsry, dus die einde van my hele oefenprogram!  Sy het steeds gegym en aktief gebly, maar ek glad nie.  JJ is gebore in Mei 2010.  Hildegarde het vinnig weer aan die gang gekom met oefen daarna en gou weer die kilogramme begin afgooi.  Ek was steeds vasgevang in my swak gewoontes.  Kitskos, ongereeld eet en glad nie oefen.  Hildegarde het ongeveer 'n jaar na JJ se geboorte begin kla dat sy 'n "plafon" bereik het met haar gewig, daai "barrier" waardeur se net nie kon breek nie.  Hier het ek ook begin agterkom dat ek heeltemal op die verkeerde pad was.


Ek het geweet dat ek veranderinge aan my leefstyl wil maak en wou gesonder en minder opgeblaas voel.  Gewig verloor of hoe ek lyk was nooit die hoofdoel nie.  Ek het vir my twee applikasies op my selfoon afgelaai - Runtastic en MyFitnessPal.  Hierdie 2 "apps" het ek gebruik om al my oefeninge en eetgewoontes te monitor.  Hildegarde het ook MyFitnessPal afgelaai en begin gebruik.

Hoe kan die "apps" jou help?  In die eerste plek moet ek sê dat enige van hierdie hulpmiddels slegs so goed is as wat jy dit gaan maak.  Jy moet die werk doen en die boekhouding van alles.  MyFitnessPal is 'n applikasie waar jy jou daaglikse voedsel inname byhou.  Daar is baie ander op die mark, ek was net gemaklik met hierdie een.  Jy voer al jou data in - huidige gewig, lengte, doelwit gewig en in watter tydperk jy die hoeveelheid gewig wil verloor.  Die program sê dan vir jou dat jy in my geval 2 050 kcal mag inneem per dag.  Elke ding wat jy in jou mond sit gedurende die dag voer jy in op die program.  'n Tipiese dag vir my sou so lyk:
Ontbyt - Koffie met 1 suiker en melk (50 kcal), Muesili + Joghurt (220 kcal)
Snack - 50 gr Biltong (120 kcal), 

Middagete - 250 gr Lasagne + Slaai (450 kcal), Coke Light
Salticrax met kaas (200 kcal), Neute (100 kcal)
Aandete - Frikadelle, skorsie, mash, slaai (500 kcal)
Nog 3 koppies koffie / tee deur dag (150 kcal)

Dit bring jou by totaal van 1775 kcal vir dag uit, maw jy is onder jou kalorieë.  Indien jy enige oefeninge doen, word dit bygetel by jou maksimum kaloriee bv. myne is 2 050.  Indien ek 40 min draf verbrand ek 650 kcal, dus tel jy dit by die 2 050 kcal wat jou 'n totaal van 2 700 kcal gee wat jy mag inneem vir die dag.  Ek het die ekstra "krediete" altyd gebruik vir my Windhoek Light, chips en Gin & Dry Lemon.

Windhoek Light 330 ml = 100 kcal
Single Gin & Dry Lemon = 180 kcal
Niknaks 50 gr = 271 kcal

Jy kan hierdeur sien dat die dinge waarmee jy jouself beloon, vinnig jou getal opjaag, dus ek het eenvoudig net harder geoefen om dit te kan verdien!  Hildegarde het MyFitnessPal gebruik om beter keuses te maak.  Jy kan voordat jy op iets besluit om te eet eers die kcal 
gaan kyk en dan die gesonder opsie kies.  Dit het ons beide op ons teiken gewig geplaas. Ek weeg nou enigiets tussen 78 en 80 kg.  Ons oefenlading is ook nou van so 'n aard dat ons baie moet eet om genoeg "brandstof" vir ons liggame te gee, so dit is beslis nie nou meer 'n program om gewig te verloor nie, maar wel om genoeg energie te kan he.






Runtastic neem elke oefen geleentheid se tyd, profiel asook kaart.  Sien prente aangeheg.  Dit is die tipe dinge wat my gemotiveerd hou - om myself te meet.  Dit maak dat jy volgende keer presies dieselfde roete kan ry en jouself verbeter.
Sien kort opsomming van afgelope week se oefenprogramme:

Hildegarde oefen

Maandag oggend - gee klas 1 uur - 420 kcal
Maandag aand - Draf treadmill 45 min - 418 kcal
Dinsdag oggend - Dance to fitness 1 uur - 285 kcal
Dinsdagaand -  Spin 40 min - 420 kcal
Woensdag oggend - draf 9 km 45 min - 400 kcal
Woensdag oggend - gee klas 1 uur - 591 kcal
Woensdag aand - MTB nightride 1 uur 40 min - 752 kcal
Donderdag oggend - Dance to fitness 1 uur - 281 kcal
Donderdag aand - doen gewigte (arms)

Totaal - 3 567 kcal

Jaco oefen

Maandag - Spin met padfiets - 40 min - 500 kcal
Dinsdag - MTB - 1 uur 750 kcal
Woensdag aand - MTB nightride 1 uur 40 min 1100 kcal
Donderdag - tempo plus MTB - 1 uur 15 min 1050 kcal
Vrydag - Rus
Saterdag - Spin met padfiets - 1 uur - 650 kcal

Totaal - 4 050 kcal

Ons is nou in 'n baie koue en nat winter, so motivering om te oefen is maar min.  Elke sonskyndag moet jy aangryp om buite te kom.  Ons sal vanaf September intensief vir die Epic begin oefen, vir nou is dit aan die gang bly en geen vorm verloor nie.

Tot volgende keer, mooi eet en lekker oefen!

Groete,
Jaco G

1 opmerking:

  1. Great Jaco en Hildegarde!! Baie interessante stats ook!

    AntwoordVee uit